هاست لينوكس

طراحي سايت/ طراحي اپليكيشن

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

هاست لينوكس

۴۲ بازديد

هاست لينوكس

هاست (Host) چيست؟ هاست كه در زبان انگليسي به معناي ميزبان مي باشد و از آنجايي كه يك قابليت تقسيم شدن به چندين بخش را دارا مي باشد به هر قسمت آن هاست گفته مي شود بخشي از يك سيستم را هاست تشكيل مي دهد كه بايد هميشه در هر زمان روشن و بدون هيچ مشكلي باشد اگر حتي براي لحظه ي كوچكي خاموش و يا دچار مشكلي شودشود كاربران ديگر به سايت دسترسي پيدا نخواهند كرد  بعد از اينكه طراحي وب سايت خود را در محيط اينرنت انجام داديم بايد به دنبال يك هاست مناسبي كه به درد كار ما بخورد باشيم.

طراحي سايت شما انواع عكس ها كد ها و متن ها را در بر گرفته است كه به يك فضايي نياز دارد تا اين اطلاعات را در خود جاي دهد آن فضا هاست مي باشد كه به منظور قابل رويت بودن آن براي عموم افراد تمامي اين اطلاعات درآن ذخيره مي شود شما بايد توجه كنيد كه با توجه به اطلاعاتتان و كارايي طراحي سايت بايد انتخاب كنيد كه چه نوع هاستي با چه ميزان حجمي اجاره كنيد توجه داشته باشيد در انتخاب شركتي كه از آن ها هاست را اجاره مي كنيد حساس باشيد.تا از ارائه پشتيباني خوب و عالي و به موقع برخوردار باشد.

هاست انواع مختلفي دارد مانند همانند كه هاست ويندوز يك سيستم ميزباني است هاست لينوكس هم يكي از انواع آن فضاي ميزباني مي باشد كه بر روي سيستم هاي عامل لينوكس قرار مي گيرد حال ما در اين قسمت مي خواهيم ببينيم كه كلا هاست لينوكس چيست؟

 

003 design

 

چرا از هاست لينوكس براي سايت خود استفاده مي كنيم؟

ما در پاسخ بايد بگوييم كه دلايل زيادي براي اين كه از هاست لينوكس استفاده مي كنند وجود دارد كه در قسمت بعدي به دليل آن پي خواهيد برد اما يكي از مهمترين عوامل موجود كه براي افراد هم خيلي مهم مي باشد بحث امنيت آن است براي جلوگيري از ويروسي شدن و هك شدن ، امنيت و پايداري هاست لينوكس نسبت به هاست ويندوز بسيار بالا مي باشد و از امنيت و پايداري بالايي برخوردار است همين موضوع يك دليل بسيار مهم براي انتخاب آن است.

برخي اين طور تصور مي كنند كه براي كاركردن با سيستم عامل لينوكس حتما بايد از سيستم هاي مخصوص لينوكس استفاده كرد و يا كامپيوتر شخصي آن ها لينوكس باشد در صورتي كه كاملا اشتباه است شما با هر سيستم عامل موجود مي توانيد به سرور هاي لينوكس متصل شويد.

 

تفاوت سيستم عامل لينوكس و ويندوز

در اين قسمت بيش تر پي خواهيد برد كه چرا از هاست لينوكس مورد استفاده قرار مي گيرند بين سيستم عامل لينوكس و ويندوز تفاوت هايي وجود دارد كه مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • سيستم عامل لينوكس نسبت به سيستم عامل ويندوز نرم افزارهاي بيش تري را پشتيباني مي كند.
  • سيستم عامل هاي لينوكس نسبت به سيستم عامل ويندوز به صرفه تر است چرا كه اگر هر دو را در يك سخت افزار اجرا كنيد مشاهده مي كنيد كه سيستم عامل لينوكس داراي منابع آزاد بيش تري مي باشد.
  • امنيت و پايداري سيستم هاست لينوكس نسبت به سيستم عامل ويندوز بسيار بالاتر است چرا كه سيستم عامل لينوكس به دليل كد باز بودن آن از امنيت و پايداري بالاتري بهره مند مي باشند.
  • براي كاركردن با هر دوي آن ها يك واسطه مديريتي قرار دارد كه به كنترل پنل معروف است كنترل پنل و سي پنل براي هاست لينوكس ، پلسك هم براي هاست ويندوز استفاده مي شود در كل كار با كنترل پنل لينوكسي بسيار راحت تر و ساده تر مي باشد و همچنين از نظر كارايي نيز مناسب تر است.
  • نسبت به قيمت هم خريد هاست لينوكس نسبت به هاست ويندوز ارزان تر مي باشد هزينه نگهداري و خدمات برنامه هاي مورد استفاده در هاست ويندوز هزينه ها را بالا مي برد.

 

بررسي هاي هاست لينوكس

لازم است بدانيد كه شما وقتي در هر كشوري كه قرار داريد بهتر است از همان كشور هاست لينوكسي خود را تهيه كنيد چرا كه وقتي موقعيت مكاني بازديد كنندگان طراحي سايت شما به محل سرور نزديك تر باشد سرعت بالا آمدن سايت نيز سريع تر خواهد شد.

 

1099

 

چه كساني بايد از هاست لينوكس استفاده كنند؟

افرادي كه نياز به سرعت بالايي دارند و مي خواهند از زبان برنامه نويسي HTML استفاده كنند. همچنين كساني كه مي خواهند از زبان برنامه نويسي PHP و همچنين كساني كه براي راه اندازي طراحي سايت خود و بانك اطلاعاتي MYSQL استفاده كنند.

 

مهمترين عواملي كه بايد در انتخاب هاست به آن ها دقت كنيد:

  • فضاي ديسك
  • پهناي ترافيك و باند
  • بكاپ گيري
  • آپ تايم منظور از آن تايمي است كه سرور در هر لحظه روشن باشد
  • امكانات ايميل
  • ديتابيس/نوع و تعداد پايگاه هاي داده
  • برگشت پول در صورت رضايت نداشتن و ضمانت آن

 

نتيجه گيري

با استفاده از هاست مناسب مي توانيد خيالتان را از ذخيره اطلاعاتتان در سيستم عامل مناسب راحت كنيد و در صورتي كه در هر مرحله اي به مشكل بر خورديد با وجود پشتيبان هاي 24 ساعته مي توانيد مشكلتان را مطرح كرده تا آن ها به رفع آن بپردازند.

 

طراحي سايت

طراحي سايت فروشگاهي

طراحي فروشگاه اينترنتي

ساخت سايت

طراحي سايت شركتي

تعرفه طراحي سايت

آموزش طراحي سايت

طراحي وب سايت

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.